کد خبر : 476
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹

انتخاب کاشان به عنوان نامزد شهر جهانی نساجی سنتی

انتخاب کاشان به عنوان نامزد شهر جهانی نساجی سنتی
فرماندار شهرستان کاشان در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از انتخاب کاشان به عنوان نامزدی شهر جهانی نساجی سنتی خبر داد؛

دیدبان کویر: به گزارش روابط عمومی فرمانداری کاشان، محمدشریف زارعی فرماندار شهرستان کاشان در نشست با علیرضا ایزدی مشاور وزیر و مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از انتخاب کاشان به عنوان نامزد شهر جهانی نساجی سنتی خبر داد.

فرماندار کاشان گفت: کاشان قطعه ای از ایران بزرگ و بخشی از استان اصفهان است که انتخاب کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی می تواند داشته ها و هنر اصیل مردم این خطه را برای جهانیان به نمایش بگذارد.

وی افزود: کاشان در حال حاضر به عنوان شهر ملی نساجی در کشور شناخته شده و پتانسیل های موجود، این شهرستان را به عنوان نامزد شهر جهانی نساجی قرار داده که امیدواریم این جایگاه جهانی به کاشان برسد.

شریف زارعی اعلام کرد: در روز جمعه 5 اسفند، صنعت نساجی سنتی کاشان پس از بررسی شاخص ها از سوی ارزیاب های جهانی صنایع دستی یونسکو مورد ارزیابی قرار می گیرد که در صورت کسب شاخص ها به عنوان شهر جهانی نساجی سنتی انتخاب و معرفی می شود.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در این نشست گفت: نساجی برند بسیار خوبی برای کاشان و معرفی کننده فرهنگ و تمدن اصیل این منطقه است.

ایزدی بیان کرد: شناخت کاشان صرفا به عنوان شهر خانه های تاریخی، شناخت ناقصی است چراکه جایگاه این شهرستان به عنوان شهرهای پیشرو در تمدن و فرهنگ ارزشمند واضح و مبرهن است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه حضور ارزیابان یونسکو در کاشان باید در سطح ملی توجه و اجرایی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.