کد خبر : 2409
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲

نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اصحاب رسانه به جز دیدبان کویر

نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اصحاب رسانه به جز دیدبان کویر
در این مراسم از همه رسانه های رسمی منطقه کاشان و آران و بیدگل دعوت به عمل آمده است به جز «دیدبان کویر»!! انسان به یاد طنز سوهان حاج حسین و پسران به جز ناصر می افتد؛

دیدبان کویر – مهدی آریا: قرار است تا جلسه پرسش و پاسخ اصحاب رسانه با ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با موضوعات سلامت و جوانی جمعیت برگزار شود.

در این مراسم از همه رسانه های رسمی منطقه کاشان و آران و بیدگل دعوت به عمل آمده است به جز «دیدبان کویر»!! انسان به یاد طنز سوهان حاج حسین و پسران به جز ناصر می افتد.

اینکه این رسانه تا این اندازه مورد غضب قرار گرفته و تبدیل به خاری در چشم مسوولین و دستگاه های اجرایی شهرستان و استان شده است و به هر طریق ممکن از رویارویی با پرسشها و پیگیری مطالبات مردمی آن در هراسند را به فال نیک گرفته و آنرا مایه فخر و مباهات خود می دانیم.

همچنین کوروش ساکی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بداند که این رسانه چندان علاقه ای ندارد تا عملکرد و اظهارات ایشان با پسوند فامیلی خاص و جالب توجهشان را در اخبار خود منعکس کند!! ولی چاره ای جز پیگیری مطالبات مردمی وجود ندارد چه با ساکی و چه بدون ساکی.

موضوع پرسش و پاسخ جلسه فردا به بحث جوانی جمعیت مربوط می شود که در حال حاضر به یکی از بزرگترین دغدغه های دولت و حاکمیت تبدیل شده است. البته نگارنده که خود جز متولدین اوائل دهه شصت و مصائب خاص آن دوران می باشد، با افزایش جمعیت بصورت کنترل شده و با تامین پیش شرط ها و مرتفع کردن دغدغه های بسیار زیاد در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سلامت و بسیاری شاخصه های دیگر موافق می باشم. ولی آنچه در پیش رو وجود دارد با آنچه که باید باشد، فاصله بسیار است.

در همین حوزه سلامت و درمان که قرار است تا جناب ساکی به پرسش ها پاسخ دهند، در منطقه خودمان مشکلات بسیاری وجود دارد که با تعداد فعلی جمعیت، هر روز صدای اعتراض همشهریان نسبت به مسایل و مشکلات مختلف بلند است و حال قرار است تا با افزایش جمعیت بدون رفع مشکلات و پیش نیازها، چه معضلی را حل کنیم؟!

در حال حاضر بیمارستان شهید بهشتی کاشان به دلیل بالا بودن عمر آن، بسیار فرسوده است و بیمارستان بقیه ا… نیز با این وضعیت پیشرفت فیزیکی و همت مسوولین بعید است تا حالا حالاها ساخته شود.

بیمارستان امام حسن مجتبای آران و بیدگل هم یک دهه است که در نوبت تکمیل و راه اندازی می باشد و بقیه مراکز درمانی آن نیز از کمبود کادر درمان رنج می برد.

آقایان مسوول در این چند سال کاری کرده اند که همین کادر باقی مانده مثل پرستاران به دلیل عدم رسیدگی به مطالباتشان جلوی درب ستاد مرکزی دانشگاه تجمع کرده و خواستار استعفای رییس دانشگاه علوم پزشکی شوند. اما به دلیل برخوردهای انضباطی با آنان و عدم رسیدگی، چند تن از آنها استعفا داده و رفته اند و تعدادی هم مهاجرت کرده اند.

با بسته شدن چند مرکز درمانی از جمله اورژانس مرکزی کاشان، بار اضافی بر دوش دیگر مراکز آمده و در بیمارستان نقوی و درمانگاه گلابچی کاشان مردم باید مدت زمان زیادی را در صف انتظار، جهت ویزیت پزشک بگذرانند.

متخصصین در حوزه کودکان و اطفال با جمعیت هر دو شهرستان همخوانی چندانی ندارد و مردم گاهی اوقات، باید روزها در انتظار نوبت باقی بمانند.

همین این مشکلات و مسایل دیگری که در این مقال نمی گنجد به کنار. جناب دکتر ساکی و معاونین و بقیه همکارانشان که قرار است فردا برای رسانه ها و مردم موعظه کنند، خودشان بفرمایند که چند فرزند دارند و یا فرزندان آنها چند فرزند دارند؟! آیا خودشان هم اقدام عملی جهت جوانی و افزایش جمعیت انجام داده اند که می خواهند دیگران را به این کار تشویق کنند؟!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.