کد خبر : 959
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

چند توصیه به وزیر سابق کشاورزی و شهردار فعلی کاشان

چند توصیه به وزیر سابق کشاورزی و شهردار فعلی کاشان
در روزهایی که همگان در این شهر در حال توصیه کردن از تریبون‌های مختلف به یکدیگر هستند، به شهردار محترم کاشان توصیه می شود تا همان‌جور که خودشان قبل از این ماجراها تصمیم داشتند تا استعفا دهند، استعفا دهند و گوش به حرف هیچ کسی خصوصا وزیر سابق و بستگان و وابستگانش ندهند که خودشان هم می دانند به خاطر ساداتی نژاد در موضوع «دانشگاه کاشان» چه هزینه هایی داده اند!!؛

🔰 دیدبان کویر – مهدی آریا: در روزهایی که تنش بین شورای شهر کاشان و شهردار و حامیانش وارد مراحل تازه ای شده است، انتشار سه فایل صوتی از جلسه غیرعلنی اعضای شورا در مورد وضعیت شهردار کاشان دارای نکات جالب توجهی بود.

در جلسه ای که تنها ۹ عضو شورا حضور داشته اند، مکالمات و صحبتهای رد و بدل شده بین اعضا درباره نحوه کنار گذاشتن شهردار، ورود امام جمعه کاشان به موضوع برکناری و ملاقات‌ها با وزیر و نماینده سابق کاشان از اهم موضوعات این فایل است.

البته برش و چینش این مکالمات به گونه ایست که اعضایی که به برکناری شهردار رای داده اند زیر سوال و هجمه قرار گیرند. این در حالیست که منتشر کنندگان این فایلهای صوتی بهتر بود تا جهت روشن شدن افکار عمومی کل مکالمات جلسه از اول تا آخر را منتشر می کردند و قضاوت را به خود مردم می سپردند نه اینکه بصورت تقطیع شده و جهت دار این عمل را انجام می دادند.

سوالی که برای اکثر شهروندان و فعالین اجتماعی و رسانه ای پس از انتشار صوت مکالمات جلسه غیرعلنی و محرمانه بوجود آمده است این است که کدام یک از اعضا و به چه دلیل آنرا به فضای عمومی و شبکه های اجتماعی درز داده است؟!

۶ نفر از اعضا که مخالف ماندن شهردار هستند و یک نفرشان هم که سالهای سال است که بود و نبودش در شورا هیچ فرقی ندارد و با رای ممتنع خود نیز این موضوع را برای چندمین بار ثابت کرد. آن وقت می ماند دو عضو مدافع شهردار یعنی آقایان حیدریان و باغ شیخی که از هر دو درخواست می شود تا جهت شفافیت و تنویر افکار عمومی این شائبه را پاسخگو باشند.

در اینکه شورای ششم و حتی پنجم که از افراد منسوب به ساداتی نژاد و بیت یثربی و اصلاح طلبان و اصولگرایان بودند بیشتر از اینکه دغدغه شهر و مردم را داشته باشند به فکر منافع گروهی و کشمکشهای سیاسی با یکدیگر و طرف مقابل بودن هیچ شکی نیست و هزینه اینگونه اقدامات را هم مردم می داده اند‌ و اکنون هم می دهند.

ولی در دوره فعلی به هر طریقی اکثریت مطلق دست اصولگرایان است و هشت نفر از اعضا از یک لیست وارد شورا شده اند و چگونه شده که اینگونه رفتار می شود؟!

در اینکه برداشتن شهردار کاشان در موقعیت فعلی و به این شکل و دلایل برکناری کار درستی هست یا نه بحث مفصلیست که در آینده به آن پرداخته خواهد شد. ولی اینکه اعضای شورای مخالف شهردار از طرف جریان حامیان شهردار و ساداتی نژاد مورد حمله و هجمه بی سابقه قرار بگیرند جای سوال و تاسف دارد!!

بسیار از مردم دل خوشی از اعضای شورا و عملکرد آنها ندارند ولی اینگونه بی اخلاقی ها هم باعث تطهیر آنها می شود و بازی گردانان این بازی فقط خود را خراب و خراب تر می کنند.

در هر حال کاملا مشخص و واضح است که اکثریت شورا از شهردار و عملکرد او راضی نیستند و به جای اینکه مستقیما و بدون مصلحت طلبی مسایل را عنوان کنند سراغ مسایل فرعی رفته اند و می خواهند با کمترین هزینه برای خودشان و شورا، شهردار را کنار بگذارند.

شهردار کاشان و اعضای شورا و بقیه مردم هم کم و بیش می دانند که شهردار فعلی چگونه بر این منصب حساس تکیه زده است که در صحبتهای اخیر نایب رییس شورا به وضوح می توان به این قضیه پی برد.

حال به هر طریقی اکثریت مطلق اعضا از انتخاب شهردار فعلی پشیمان شده اند و دیگر رغبتی به ادامه همکاری ندارند به صلاح خود شهردار و مجموعه شهرداری و اعضای مدافع شهردار نیست تا با پافشاری و انجام اینگونه اقدامات و حتی شانتاژهای رسانه ای باعث خدشه بیشتر و ایجاد هزینه های غیرضروری به جایگاه های مربوطه و شهر شوند و این بازی را به این شکل ناصواب ادامه دهند.

دیگر همگان به اختلاف بین شورا و شهردار و ارتباط شهردار با نماینده سابق پی برده اند و ساداتی نژاد هم بهتر است که بیش از این از دخالت در امور اجرایی و شهری کاشان دست بردارد و خودش و برخی از اقوام سببی و نسبی نصرآبادی اش پایشان را از درون کفش کاشان و کاشانی‌ها در آورند.

همچنین مجموعه ای که زیر پایش لرزان است و هر لحظه باید غزل خداحافظی را بخواند دیگر نمی تواند کما فی السابق به کار عادی خود ادامه دهد و حتی در این روزها نهادهای نظارتی هم باید امور مالی و غیرمالی شهرداری را به طور کامل مورد رصد و پایش قرار دهند.

در روزهایی که همگان در این شهر در حال توصیه کردن از تریبون‌های مختلف به یکدیگر هستند، به شهردار محترم کاشان توصیه می شود تا همان‌جور که خودشان قبل از این ماجراها تصمیم داشتند تا استعفا دهند، استعفا دهند و گوش به حرف هیچ کسی خصوصا وزیر سابق و بستگان و وابستگانش ندهند که خودشان هم می دانند به خاطر ساداتی نژاد در موضوع «دانشگاه کاشان» چه هزینه هایی داده اند!!

به ساداتی نژاد که همه کس و همه چیز را فدای جاه طلبیها و خودخواهیهای خود کرده و یک منطقه و یک کشور را درگیر مشکلات و حواشی فراوانی نموده است، توصیه می شود تا برای همیشه دست از سر این منطقه و مردم نجیب و شریف آن بردارد و بهتر است تا پاسخگوی سوالات سختی که در تهران از او می شود باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.