کد خبر : 2052
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۷:۱۷

دستگیری یک گروه از متخلفین شکار و صید در ارتفاعات پناهگاه حیات وحش یخاب

دستگیری یک گروه از متخلفین شکار و صید در ارتفاعات پناهگاه حیات وحش یخاب
در این عملیات ضمن رعایت کامل الزامات عملیاتهای شبانه، با انجام پایش اطلاعاتی و جغرافیایی، دستگیری با غافلگیری کامل متخلفین انجام شد؛

دیدبان کویر: سید عباس نگهبان، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آران و بیدگل گفت: محیط بانان پناهگاه حیات وحش یخاب طی عملیات چندین ساعته تعقیب و گریز دردل شب، موفق به دستگیری یک گروه شکارچی شدند که طی این عملیات یک قبضه سلاح گلوله زنی پنج تیر و لاشه دو رأس کل وحشی از این متخلفان کشف و ضبط گردید.

علیرغم تعداد محدود محیط بانان و مأموران اجرایی و وسعت بالای این منطقه محیط زیستی، در این عملیات ضمن رعایت کامل الزامات عملیاتهای شبانه، با انجام پایش اطلاعاتی و جغرافیایی، دستگیری با غافلگیری کامل متخلفین انجام شد.

همچنین کلیه موارد کشف و ضبط شده همراه با مستندات مربوطه، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع انتظامی و قضایی گردید.

پناهگاه حیات وحش یخاب با وسعت بالای ۲۷۰ هزار هکتار با تنوع اقلیمی کم نظیر و با دارا بودن پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی، مرز مشترک قابل توجه با پارک ملی کویر و مطرح شدن به عنوان کریدور اصلی تردد یوزپلنگ اسیایی می باشد و به لحاظ زیست محیطی اهمیت فوق العاده ای در بین مناطق چهارگانه محیط زیستی ایران دارد.

شایان ذکر است که هرگونه موارد تخلف در زمینه های مختلف زیست محیطی را می توان از طریق شماره تلفن 1540، به اداره حفاظت محیط زیست اعلام نمود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.