کد خبر : 1495
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

بهره برداری از دریاچه نمک و آینده خطرناک و بحرانی که برای منطقه کاشان و آران و بیدگل در پیش است

بهره برداری از دریاچه نمک و آینده خطرناک و بحرانی که برای منطقه کاشان و آران و بیدگل در پیش است
امروز در مورد فعالیت شرکتی که به بهانه تولید ملی، ایجاد اشتغال و استحصال منیزیم و لیتیوم به جان بی رمق دریاچه نمکی افتاده اند که در سال 98 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده تصمیم‌گیری خواهد شد؛

دیدبان کویر – حسین میرزاجانی:  امروز در مورد فعالیت شرکتی که به بهانه تولید ملی، ایجاد اشتغال و استحصال منیزیم و لیتیوم به جان بی رمق دریاچه نمکی افتاده اند که در سال 98 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده تصمیم‌گیری خواهد شد.

در اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان جلسه ای برگزار شده و کارشناس پرونده ( کارمند میراث فرهنگی وگردشگری وصنایع دستی آران وبیدگل) را دعوت نکردند. اگر فردا توافقی شد و منطقه دچار بحران شد و کار از کار گذشت، کارشناس میراث آران و بیدگل را سرزنش نکنید.

مافیای قدرت و ثروت مثل سرطان تا مغز استخوان نفوذ کرده اند، مدعی شده اند کانال کشی و تبخیر آب دریاچه هیچ پیامدی ندارد و این کانال در بستری با این وسعت زیاد، تاثیری بر تخریب آن ندارد!

نکته مهم اینکه طبق مطالعات ژئوفیزیک تا شعاع حدود چهارصد کیلومتر آب خوان های اطراف و رودخانه های سطحی از ارتفاعات به سمت دریاچه در حرکت است . وقتی در گودترین نقطه منطقه آب با این حجم برداشت شود از سفره های زیر زمینی به سمت حوضچه حرکت و سطح آبخوان و چاههای کشاورزی کاهش و موجب فرو نشست زمین می شود و مشکلات زیست محیطی بسیاری هم بوجود می آورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.