کد خبر : 1808
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

از عدم حضور وزیر و سفرا تا برگزاری مراسم آتش بازی در کنار دیوار قلعه جلالی در مراسم شهر جهانی نساجی سنتی در کاشان

از عدم حضور وزیر و سفرا تا برگزاری مراسم آتش بازی در کنار دیوار قلعه جلالی در مراسم شهر جهانی نساجی سنتی در کاشان
آیین پاسداشت شهر جهانی نساجی سنتی در حالی برگزار شد که با حواشی متعددی همراه بود؛

🔰 دیدبان کویر – مهدی آریا: آیین پاسداشت شهر جهانی نساجی سنتی در حالی برگزار شد که با حواشی متعددی همراه بود.

روز قبل از مراسم با تبلیغات فراوان از حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری صحبت به میان آمد ولی وقتی همه منتظر حضور او در این رویداد بودند، به یکباره گفته شد که به ساوه سفر کرده تا در جشنواره انار آن شهر شرکت کند.

اینکه جناب وزیر خوردن انار ساوه و اظهار نظر راجع به بسته بندی انار را به این رویداد مهم ترجیح داد جای تأسف حداقل برای ما کاشانی‌ها دارد‌. کسی که ریشه هایی با این منطقه فرهنگی دارد و انتظار است تا آقای ضرغامی این نامهربانی و بد عهدی را در جایی دیگر جبران کنند.

همچنین تبلیغات شده بود که قرار است تا تعدادی از سفرای کشورهای مختلف در این مراسم شرکت کنند که تا پایان مراسم هیچ اثری از هیچ سفیری حتی از کشورهای همسایه یافت نشد. از مسوولین استانی هم تنها سرپرست اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در مراسم حضور پیدا کرده بود که نشان از دیپلماسی ضعیف مسوولان اجرایی برگزار کننده بود.

از کمبودهای دیگر این مراسم عدم ایجاد بازارچه های فروش صنایع نساجی سنتی و صنایع دستی مربوط به نساجی بود. برگزار کنندگان مراسم می توانستند چه در سطح شهر و چه در حاشیه سالن برگزاری مراسم با ایجاد نمایشگاه و غرفه به عرضه و فروش این محصولات بپردازند که فروش محصولات از شاخصه های مهم برای انتخاب شهر جهانی نساجی سنتی به شمار می رفت.

از دیگر حواشی این مراسم یک روزه زمان برگزاری آن بود که در ساعت ۲ بعد از ظهر برگزار شد. این تایم برنامه که یکی از بدترین زمانها برای برگزاری یک مراسم مهم می باشد نه برای شهروندان، نه برای برگزارکنندگان و نه برای اهالی رسانه به هیچ عنوان مناسب نبود.

حضور کم رنگ شهروندان عادی و غیر مرتبط با صنعت نساجی، بیشتر آنرا به مراسم دورهمی مسوولین و دست اندرکاران این عرصه تبدیل کرده بود. در صورتیکه می توانست مجالی برای حضور کلیه شهروندان با هر رده شغلی باشد.

موضوع دیگر عدم تعامل و همکاری مناسب سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کاشان با اداره میراث فرهنگی برای برگزاری مراسم بود که باعث گلایه های فراوان ریاست اداره میراث فرهنگی کاشان شده بود.

در پایان مراسم هم مسوولان مربوطه در بوستان «ملت» کاشان حضور یافتند تا نام آن را به بوستان «نساجی» تغییر دهند، آن هم بدون هیچ پیشینه تاریخی مرتبط و حتی مصوبه ای در شورای شهر کاشان!!

در حین این مراسم که با حضور هنرمندان صنایع دستی و مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی برگزار شد، در کنار دیوار ۹۰۰ ساله قلعه جلالی با قدمت دوره سلجوقی مراسم آتش بازی بدون هیچ واکنشی از طرف مسوولان برگزار شد که جای تعجب و تاسف فراوان دارد!!

وقتی خود مسوولان میراث فرهنگی برای حفظ ابنیه تاریخی ارزش چندانی قائل نیستند دیگر چه انتظاری از مردم می توان داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.