کد خبر : 1976
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۵:۱۰

از آلودگی های شرکت جدیدالتاسیس فولادی تا فعالیت مجدد کارخانه سرب در کاشان

از آلودگی های شرکت جدیدالتاسیس فولادی تا فعالیت مجدد کارخانه سرب در کاشان
تعدادی از شهروندان کاشانی با ارسال تصاویری از یک کارخانه تازه تاسیس فولادی به این پایگاه خبری، خواستار اطلاع رسانی و پاسخگویی مسوولان مربوطه شده اند؛

دیدبان کویر – مهدی آریا: تعدادی از شهروندان کاشانی با ارسال تصاویری از یک کارخانه تازه تاسیس فولادی به این پایگاه خبری، خواستار اطلاع رسانی و پاسخگویی مسوولان مربوطه شده اند.

این کارخانه جدیدالتاسیس که در جاده کاشان به اردستان راه اندازی و دومین کوره آن نیز در چند وقت اخیر افتتاح شده است با استفاده از سوخت هایی فسیلی مثل ذغال سنگ و کک باعث انتشار آلودگی های زیست محیطی برای منطقه شده است که در تصاویر ارسالی به خوبی قابل مشاهده می باشد.

در روزهایی که آلودگی هوای در سطح کشور و منطقه ما به حدی رسیده که باعث مشکلات عدیده و هشدار به گروه های حساس شده است، دادن مجوز و راه اندازی یک کارخانه جدیدالتاسیس که با سوخت‌هایی مثل ذغال سنگ و کک کار می کند چه توجیهی می تواند داشته باشد؟!

فرماندار کاشان و اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان پاسخ دهند که چرا اجازه صدور چنین مجوزهایی را به اینگونه صنایع داده می شود و در مقابل این آلودگی چه پاسخی برای شهروندان منطقه دارند؟ آیا نظارتی بر این کارخانه و آلودگی های زیست محیطی آن وجود ندارد؟!

همچنین در چند روز گذشته مرتضی قاری؛ رئیس شورای بخش مرکزی آران و بیدگل نسبت به فعالیت مجدد کارخانه سرب در منطقه هشدار داد.

وی ضمن اشاره به ممنوعیت قبلی فعالیت کارخانه سرب گفت که شرکت کاوشگران فلز کویر با رایزنی هایی در تهران، دوباره اقدام به راه اندازی کارخانه کرده است. این درحالی است که این کارخانه سرب به دلیل گسترش آلودگی و دیگر مسائل زیست محیطی از ادامه فعالیت منع شده بوده است.

قاری در پایان با توجه به پیگیری های قضایی و نامه نگاری های منطقه ای و کشوری شورای بخش گفت : جهت همراهی عموم مردم منطقه، استشهاد محلی نیز در حال جمع آوری می باشد.

لازم به ذکر است کارخانه سرب واقع در شهرک صنعتی بهارستان کاشان (در مکان کارخانه پشم سنگ سابق) جنب شرکت شیر پاستوریزه و در نزدیکی شهرها و روستاهای خزاق، طاهرآباد و مشکات از شهرستان کاشان و یز‌دل، محمدآباد، علی‌آباد و سفیدشهر از شهرستان آران و بیدگل واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.